وبلاگ

آشنایی با سامانه مدیریت آموزشگاه علمی - تنظیمات اصلی

سامانه ی مدیریت آموزشگاه علمی، سامانه ای است که بر اساس تجربه ی 18 سال همکاری با موسسات آموزشی و آموزشگاه ها، طراحی شده است. آموزشگاه های علمی مراکزی هستند که خدمات آموزشی را به دانش آموزان متقاضی ارائه می کنند. این خدمات اغلب مواقع توسط دبیرانی خارج از مجموعه ارائه می شود. یعنی آموزشگاه واسطه ای بین دبیران و دانش آموزان است. این سامانه با شناخت مشکلات و پیچیدگی های این شغل، مدیریت آموزشگاه را تسهیل می کند.

سامانه ی مدیریت آموزشگاه علمی، سامانه ای است که بر اساس تجربه ی 18 سال همکاری با موسسات آموزشی و آموزشگاه ها، طراحی شده است. آموزشگاه های علمی مراکزی هستند که خدمات آموزشی را به دانش آموزان متقاضی ارائه می کنند. این خدمات اغلب مواقع توسط دبیرانی خارج از مجموعه ارائه می شود. یعنی آموزشگاه واسطه ای بین دبیران و دانش آموزان است. این سامانه با شناخت مشکلات و پیچیدگی های این شغل، مدیریت آموزشگاه را تسهیل می کند.

سامانه مدیریت آموزشگاه علمی (سماع) چه خصوصیاتی دارد؟

این سامانه دارای سه دسته بندی اصلی در منوی خود است.

  • تنظیمات اصلی
  • مدیریت آموزشگاه
  • امور مالی

 

تنظیمات اصلی

1- ترم های تحصیلی: 

در این بخش 8 منوی مجزا وجود دارد. منوی اول مربوط به ترم های تحصیلی است. شما می توانید در این بخش ترم تحصیلی جدید ایجاد کنید و یا ترم های تحصیلی ای که ایجاد کرده اید را ویرایش کنید. شما می توانید برای هر ترم نام، تاریخ شروع و تاریخ پایان تعیین کنید. ترم ها می توانند با هم همپوشانی زمانی داشته باشند.

نکته ی مهمی که در تنظیم ترم ها وجود دارد این است که در هر زمان فقط یک ترم فعال وجود خواهد داشت و برنامه ها، کلاس ها و برخی از مسائل مالی بر اساس ترم جاری نمایش داده خواهد شد. البته شما هر زمان می توانید با مراجعه به همین بخش ترم فعال را تغییر دهید و اطلاعات مربوط به ترم جاری را از سایر منو ها دریافت نمایید.

2- مدیریت تعرفه ها:
بنا به تجربه تعرفه ای که برای کلاسها و دوره های آموزشی تعیین می شود دو نوع کلی هستند. یک نوع تعرفه ی ثابت است. برای مثال یک دبیر (یا آموزشگاه) اعلام می کند که دوره ی آموزش ریاضی دوازدهم را به قیمت n تومان برگزار می کنم. در این حالت تعداد دانش آموزان شرکت کننده اهمیتی ندارد و دبیر برای هر تعداد دانش آموز رقم ثابتی را مطالبه می کند. این نوع تعرفه را می توانید در زمان تنظیم دوره تعیین کرده و قیمت دوره را نیز ثبت کنید. اما نوع دیگری از تعرفه که بیشتر مرسوم است این است که دبیر اعلام می کند بر اساس تعداد دانش آموز قیمت های مختلفی دریافت می کنم. برای مثال برای یک جلسه ی خصوصی (یک دانش آموز) مبلغ 500 هزار تومان دریافت می کنم. اما برای همان جلسه با دو الی 5 دانش آموز 600 هزار تومان دریافت می کنم. و برای جلسه با تعداد بیشتر ارقام متفاوت. شما این نوع تعرفه ی متفاوت را می توانید در این بخش تنظیم نمایید.
البته با توجه به اینکه قیمت دبیران مختلف بر اساس کیفیت کار و شهرت ایشان ممکن است با هم فرق کند به همین دلیل سه سطح قیمت تعیین شده است که مدیریت آموزشگاه می تواند آن را برای دبیران سطح کیفی A,B,C مقدار دهی کند. یعنی برای مثال دبیران سطح یک یک دوره را با جمعیت 5 نفره 1 میلیون تومان، برای دبیر با سطح کیفی B، می توان قیمت دیگری مثلا  800 هزار تومان و برای دبیر با سطح کیفی C، می تواند قیمت دیگری مثلا 500 هزار تومان تعیین کند. در زمان تعریف دوره شما می توانید سطح کیفی دوره را تعیین کنید.

3- مدیریت مدیران:

شما در این سامانه می توانید انواع مدیر، تعریف کنید. برای این کار ابتدا باید یک مدیر با نام کاربری و رمز مشخص تعریف کنید و یک نوع نقش برای آن در نظر بگیرد. این نقش می تواند کاملا انتخابی باشد. مانند منشی، مدیر مالی، مدیر آموزشی، حسابدار و …. در منوی بعدی می توانید نقش های جدید ایجاد کرده و در منوی بعدی دسترسی ها را تنظیم کنید.

4- مدیریت نقش ها:

همانطور که در توضیح منوی قبل گفته شد شما می توانید نقش های متفاوتی را تعریف کنید و وقتی یک کاربر را تعریف می کنید نقش دلخواهتان را به آن تخصیص دهید.
در زمان تعریف هر نوع نقش می توانید دسترسی های مورد نظر خودتان را با تیک زدن، به نقش بیافزایید.

5- مدیریت دسترسی ها:

این بخش فقط برای مشتریانی فعال خواهد شد که لازنس تجاری سامانه را خریداری کرده اند و قصد ایجاد تغییرات اساسی و توسعه ی نرم افزار به صورت دستی را دارند. در سایر نسخه های معمولی نرم افزار این قسمت قابل دسترسی نیست و فقط توسط برنامه نویسان خود سامانه به روزرسانی می شود.

6- پایه های تحصیلی:

شما می توانید در این بخش پایه های تحصیلی مورد نظرتان را متناسب با نوع آموزشگاه خود تعیین کنید. در حالت عادی پایه ها از اول ابتدایی تا دوازدهم انسانی، دوزادهم تجربی و دوازدهم ریاضی تقسیم می شود. اما با توجه به اینکه شما می توانید پایه ها را ایجاد، ویرایش و حذف کنید، خواهید توانست سامانه را برای کاربری های دیگر مانند آموزشگاه هنر، آموزشگاه علمی دانشجویی، فنی و حرفه ای، آموزشگاه ورزشی (سطوح مختلف مانند دان 1 و…) و … تنظیم نمایید.

7- اس ام اس:
بعضی از نسخه ها بنا به درخواست مشتری به سامانه پیامک کوتاه متصل می شوند. در این صورت شما می توانید مشخصات سامانه ی پیامکی خود، از جمله اعتبار باقیمانده را در این بخش مشاهده نمایید.

8- لاگ:
در این بخش هر مدیری با هر سطحی هر اقدامی که انجام دهد ذخیره شده و نمایش داده خواهد شد. این می تواند برای اطمینان از اینکه عملکرد مدیران متناسب با سیاست های مدیریت کل آموزشگاه است مفید خواهد بود. (ثبت تخفیف، لغو کردن کلاس و سایر موارد در این بخش لاگ می شود).

با توجه به اینکه این سامانه بسیار گسترده است، توضیح منوی های اصلی دیگر در مطالب بعدی منتشر خواهد شد.